Opis Stanowiska Pracy
Główny księgowy jest zazwyczaj odpowiedzialny za nadzorowanie wszystkich działań księgowych w danej organizacji. Do działań tych zalicza się dostosowywanie się do standardów i praktyk księgowych we współpracy z ekspertem usług finansowych by rozwijać strategie finansowe firmy. Stanowisko to wymaga dużego doświadczenia.
Obowiązki
Będąc częścią ekipy zespołu zarządzającego główny księgowy zajmuje się rozwiązywaniem konfliktów w swoim zespole, wyznacza i organizuje zadania i motywuje i zarządza zespołami w czasie wykonywania projektów. Główny księgowy również sprawdza czy firma przestrzega zasad dotyczących podatków i przeprowadzania trakcji finansowych, wdrożonych przez państwo. Do innych zadań głównego księgowego należą monitorowanie finansowej sytuacji firmy, wyników finansowych i przepływu pieniężnego; sprawdzanie jakichkolwiek rozbieżności w ewidencji oraz sprawdzanie kapitału i obciążeń finansowych firmy mogących wpłynąć na jej przyszły kapitał.
Wykształcenie
Aby zostać główny księgowym należy posiadać tytuł licencjata z księgowości, biznesu, ekonomii, finansów czy dziedziny pokrewnej oraz posiadać kilka lat doświadczenia w księgowości oraz zarządzania. Niektórzy pracodawcy mogą wymagać od kandydatów posiadania tytułu magistra z księgowości. Aby móc pracować jako księgowy należy zdać certyfikat z księgowości i odnawiać go co kilka lat.
Umiejętności
• umiejętność sprostania wymaganiom jakie stawia ciągle zmieniające się środowisko biznesowe
• krytyczny umysł do jasnej identyfikacji problemów, oceny pomysłów do ich rozwiązywania
• szeroka wiedza na temat szybko zmieniającej się technologii i programów do księgowości
• świetne zdolności matematyczne
• bardzo dobre zdolności komunikacji pisemnej i werbalnej
• umiejętność zarządzania czasem i umiejętności organizacyjne
• umiejętność rozwiązywania problemów i zdolności analityczne
• umiejętności przywódcze i administracyjne